vreaunota10

Dreptul transporturilor

Facultatea de Ştiinţe juridice, Constanţa
Drept, Anul 4, Semestrul II

1. In mod teoretic, momentul inceperii operatiunii de navlosire il constituie:
A) Primirea de catre broker a "cererii de tonaj"
B) Redactarea unui „draft”
C) Inceperea de negocieri directe cu armatorul

Răspuns corect: A

2. Nu este principiu fundamental aplicabil transporturilor rutiere:
A) Protectia vietii umane
B) Respectarea principiilor liberei concurente
C) Respectarea regulamentului privind circulatia pe drumurile publice

Răspuns corect: C

3. In cazul transportului aerian, este obligat sa furnizeze informatiile necesare indeplinirii formalitatilor cerute de autoritatile vamale sau de politie:
A) Expeditorul
B) Destinatarul
C) Carausul

Răspuns corect: A

4. Termenul de livrare a marfii catre destinatar se interpreteaza in favoarea
A) Expeditorului
B) Destinatarului
C) Carausului

Răspuns corect: C

5. Dreptul de retentie al carausului asupra marfii transportate:
A) Nu se confunda cu exceptia de neexecutare a contractului
B) Deriva din existenta raporturilor contactuale, nu din lege
C) Nu suspenda exigibilitatea obligatiei de restituire ce incumba detentorului bunului

Răspuns corect: A

6. Ori de cate ori o pierdere sau avarie a marfii se datoreaza naturii lucrului, carausul nu trebuie sa probeze:
A) Existenta viciului
B) Ca a notificat anterior preluarii marfii pe expeditor, despre acest aspect

Răspuns corect: B

7. Contractul "Berth Note" se utilizeaza:
A) In cazul navigatiei tramp
B) In cazul navigatiei tramp si de linie care nu lucreaza dupa orare precise

Răspuns corect: B

8. Obligatiile carausului izvorate din contractul de transport sunt:
A) Sa constate viciile aparente in ambalare
B) Sa intocmeasca scrisoarea de trasura
C) Sa declare bunurile interzise la transport si adevarata valoare a marfurilor

Răspuns corect: A

9. Cererea de tonaj este:
A) Un document tipizat care reprezinta dispozitia data de catre agentii economici brokerului, de a angaja nave in numele si pe contul lor
B) Documentul prin care navlositorul solicita incheierea contractului de aisgurare
C) Documentul prin care exportatorul solicita obtinerea conosamentului in vederea incasarii contravalorii marfii exportate

Răspuns corect: A

10. Pentru serviciile prestate, brokerul primeste din partea armatorului:
A) Un comision care este stipulat in Charter Party, sub forma de procent, care se aplica asupra navlului, a navlului mort si a contrastaliilor
B) Un comision care este stipulat in Charter Party, sub forma de procent calculat la valoarea marfii
C) O suma de bani negociata in functie de durata contractului de trans

Răspuns corect: A

...

+ încă 208 de întrebări.

Aceasta grilă este disponibilă COMPLET numai utilizând programul Nota 10(zece) Plus.
Vezi ce spun utilizatorii lui.
Statistica pe care o oferă programul Nota 10 (zece) despre această grilă rezolvată:
Dreptul transporturilor
Descarcati gratuit
vreaunota10
Programul NOTA 10 (zece)
Incarcati grilele formatate Nota 10 (zece), invatati-le, testati-va, simulati examenul.

In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !
Cu doar vreaunota10EURO*
aveti si acces la baza de date de grile rezolvate !
vreaunota10
vreaunota10
* Pretul nu include TVA
Home | Prezentare | Cumpără | Povești de succes | Forum | Ajutor | Contul meu | Date cu caracter personal | ANPC | Contact
Copyright © 2010 - 2025 Datagram SRL, CUI: RO13674241, Reg. Com.: J40/1036/2001. Toate drepturile rezervate - Termeni si conditii

Competiţii Online   Five O'Clock   Dicţionar Român Englez   Dicţionar Englez Român   Design Web Site   Program Amanet   Translate Ojibwe   Translate Cherokee   
0.0096 / 0.0066 (11)