Facultatea de Psihologie şi Pedagogie, Braşov
Pedagogie, Anul 3, Semestrul I
Pedagogie, Anul 3, Semestrul I
1. Obiectivele, metodele si materialele didactice folosite in predarea diversitatii etnice si culturale sunt evaluate de catre scoala:
A) Initial, la inceputul anului scolar
B) In mod sistematic, continuu, pe tot parcursul anului scolar
C) Final, la sfarsitul anului scolar
Răspuns corect: B
2. „Colorarea culturala” a curriculumului cu fapte culturale specifice altor grupuri (eroi, sarbatori, etc.), fara o interpretare adecvata – este o caracteristica a modelului ierahic de restructurare curriculara:
A) Modelul contributiilor culturale
B) Modelul cumulativ/aditiv
C) Modelul transformationist
D) Modelul luarii deciziei si al actiunii sociale
Răspuns corect: A
3. Actiunea prin care continuturi, concepte, perspective noi sunt adaugate curriculumului, fara a-i schimba structura – este specifica modelului ierahic de restructurare curriculara:
A) Modelul contributiilor culturale
B) Modelul cumulativ/aditiv
C) Modelul transformationist
D) Modelul luarii deciziei si al actiunii sociale
Răspuns corect: B
4. Restructurarea curriculumului astfel incat acesta permite elevilor sa perceapa ideile si valorile din unghiul de vedere al culturilor carora le apartin – este o actiune specifica:
A) Modelului contributiilor culturale
B) Modelului cumulativ/aditiv
C) Modelului transformationist
D) Modelului luarii deciziei si al actiunii sociale
Răspuns corect: C
5. Elevii iau decizii privind problemele sociale si actioneaza pentru solutionarea acestora in cadrul modelului ierahic de restructurare curriculara:
A) Modelul contributiilor culturale
B) Modelul cumulativ/aditiv
C) Modelul transformationist
D) Modelul luarii deciziei si al actiunii sociale
Răspuns corect: D
6. Răspunsul educaţiei la problematica lumii contemporane (G.Văideanu, 1986) îl constituie:
A) Modernizarea învăţământului
B) Globalizarea
C) Expansiunea modelului cultural european
D) Noile educaţii
E) Educaţia integrată
Răspuns corect: D
7. Răspunsuri ale educaţiei la cerinţele scolii multiculturale vizează:
a. Educaţia interculturală
b. Educaţia pentru comunicare şi mass-media
c. Lărgirea ariei şi a conţinuturilor educaţiei
d. Inovaţiile în conceperea şi în efectuarea proceselor educative
e. Modernizarea didacticilor de specialitate
A) a
B) a+b
C) a+b+c
D) a+b+c+d
E) a+b+c+d+e
Răspuns corect: A
8. Poate să considere suficienă juxtapunerea culturilor si să se ajungă la apartheid:
A) Multiculturalismul
B) Pluriculturalismul
C) Interculturalismul
D) Transculturalismul
Răspuns corect: A
9. Invătarea nonviolenţei, a cooperării, a dialogului şi a empatiei constituie obiective pentru pilonul educatiei denumit:
A) a învăţa să cunoşti
B) a învăţa să faci
C) a învăţa să fii
D) a învăta să trăiesti împreună cu ceilalti
Răspuns corect: D
10. Capacitatea pentru interculturalitate se construieste progresiv si constant, prin responsabilizare si efort personal.
A) Adevărat
B) Fals
Răspuns corect: A
...
+ încă 90 de întrebări.

Aceasta grilă este disponibilă COMPLET numai utilizând programul Nota 10(zece) Plus.
Vezi ce spun utilizatorii lui.
Vezi ce spun utilizatorii lui.

Descarcati gratuit

Programul NOTA 10 (zece)
Incarcati grilele formatate Nota 10 (zece), invatati-le, testati-va, simulati examenul.
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !