Facultatea de Management, Braşov
Management, Anul 3, Semestrul II
Management, Anul 3, Semestrul II
1. Definiti tara care si-a facut din calitate un tel suprem, inregistrand in scurt timp succese notabile in acest domeniu?
Variante de raspuns:SUA;
B) Germania;
C) Japonia;
D) Anglia;
E) Franta.
Răspuns corect: C
2. Cine a definit calitatea ca „o tinta in miscare”?
Variante de raspuns:
A) W.E.Deming;
B) J.M.Juran;V.Feigenbaum;
D) V.Ishikawa;
E) Ph.Crosby.
Răspuns corect: B
3. J.M.Juran si W.E.Deming semnaleaza ca in 1924 la compania Western Electric, 25% din angajati erau controlori de calitate. Ce procent din cifra de afaceri reprezentau rebuturile in aceste conditii?
Variante de raspuns:
A) 5-10%;
B) 10-15%;
C) 15-20%
D) 20-25%
E) peste 30%.
Răspuns corect: C
4. Identificati afirmatia gresita dintre urmatoarele masuri luate la nivelul organizatiei pentru realizarea calitatii:
A) identificarea nevoilor clientilor;
B) reflectarea corecta a acestor nevoi prin caracteristicile proiectate ale produsului;
C) pregatirea adecvata a personalului operativ si de conducere;
D) stabilirea pe baza de contract cu beneficiarul a procentului de rebut admisibil;
E) realizarea unei inspectii performante privind mentinerea nivelului planificat de calitate;
Răspuns corect: D
5. Identificati definitia corecta a SMQ (sistemul de management al calitatii) dintre urmatoarele variante:
A) concept ce defineste masurile luate de manager pentru realizarea calitatii;
B) concept ce defineste masurile luate de beneficiar pentru monitorizarea calitatii;
C) concept ce defineste ansamblul de structuri, reguli, proceduri, resurse care sa faca posibila planificarea, monitorizarea si imbunatatirea continua a calitatii;
D) concept ce defineste ansamblul de masuri ce trebuie luate de manager pentru adaptarea operativa ca calitatii la cerintele pietii;
E) concept ce defineste strategia de urmat in viitor pentru stapanirea abaterilor de la documentatie ce pot apare in urma maririi productivitatii muncii.
Răspuns corect: C
6. Depistati afirmatiile false dintre urmatoarele trasaturi esentiale ale conceptului de calitate:
1.-calitatea este o marime relativa;
2.-calitatea este o caracteristica subiectiva;
3.-calitatea are un caracter complex;
4.-calitatea are un caracter nedefinit;
5.-calitatea este o categorie cu sfera larga de aplicare;
6.-calitatea este o categorie cu sfera punctuala de aplicare;
7.-calitatea este o marime dinamica.
Variante de raspuns:
A) 1,3,5
B) 3,5,72,5,7
D) 2,4,6
E) 3,4,5
Răspuns corect: D
7. Ce intelegeti prin notiunea de satisfactie a clientului?
Variante de raspuns:
A) scrisoarea de multumire a clientului fata de calitatea unui produs sau serviciu pe care l-a folosit;
B) perceptia faptului ca cerintele clientului au fost indeplinite la nivelul-clasa dorita de acesta;
C) preceptia faptului ca produsul corespunde procedurilor de verificare si control;
D) perceptia faptului ca produsul se incadreaza in limita preturilor solicitate de client;
E) perceptia faptului ca produsul corespunde d.p.d.v.ergonomic si al mentenantei.
Răspuns corect: B
8. Ce intelegeti prin notiunea de proces?
Variante raspuns:
A) notiunea juridica prin care clientul pagubit de proasta calitate a unui produs sau serviciu isi cere drepturile in instanta;
B) notiunea este gresita fiind vorba de proces tehnologic, o insusire de operatii ce duc la realizarea calitatii unui produs;
C) grup de activitati corelate sau in interactiune,care transforma intrarile (resurse materiale, umane, informatii)in iesiri(produse si servicii);
D) activitate tehnologica menita sa transforme starea de agregare a unui material;
E) activitate tehnologica menita sa transforme materia prima in produs finit.
Răspuns corect: C
9. Evidentiati veriga falsa din lantul evolutiei coceptului de calitate prezentat mai jos:
A) controlul calitatii(CQ)
B) controlul selectiv al calitatii (CSQ);
C) asigurarea calitatii (AQ);
D) managementul calitatii totale (TQM);
E) managementul integrat de calitate si mediu (QMIM).
Răspuns corect: B
10. TQM,ca mijloc de realizare a excelentei integreaza principiile si metodele managementului performant;
Identificati afirmatia falsa dintre urmatoarele:
A) introducerea calitatii in strategia manageriala;
B) introducerea cotrolului statistic ca metoda predilecta pentru asigurarea calitatii;
C) introducerea managementului participativ;
D) introducerea managementului flexibil;
E) stimularea creativitatii membrilor organizatiei.
Răspuns corect: B
...
+ încă 90 de întrebări.

Aceasta grilă este disponibilă COMPLET numai utilizând programul Nota 10(zece) Plus.
Vezi ce spun utilizatorii lui.
Vezi ce spun utilizatorii lui.

Descarcati gratuit

Programul NOTA 10 (zece)
Incarcati grilele formatate Nota 10 (zece), invatati-le, testati-va, simulati examenul.
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !