Facultatea de Științe Juridice și Administrative, Craiova
Administraţie Publică, Anul 2, Semestrul I
Administraţie Publică, Anul 2, Semestrul I
1. Managementul general, indiferent de modul în care este conceput, definit sau practicat se regăseşte şi în administraţia publică:
A) cu toate elementele;
B) dimensiunile şi funcţiile pe care le îndeplineşte în oricare altă sferă sau domeniu de activitate
C) ambele variante de răspuns expuse anterior.
Răspuns corect: C
2. Managementul general:
A) se exercită şi în Administraţia Publică ca şi în celelalte sisteme ale vieţii sociale, într-un mediu social-politic aflat în continuă mişcare precum şi în schimbare şi transformare din ce în ce mai accelerată;
B) se exercită în condiţiile creşterii complexităţii şi incertitudinii vieţii economico sociale şi a contradicţiilor şi dilemelor pe care acestea le generează în permanenţă;
C) ambele variante de răspuns expuse anterior.
Răspuns corect: C
3. Ce înseamnă, din punct de vedere etimologic, cuvântul management?
A) din punct de vedere etimologic, management înseamnă a conduce în mod eficient;
B) din punct de vedere etimologic, management înseamnă a conduce în mod neeficient un anumit sistem;
C) nici una dintre cele două variante de răspuns expuse anterior.
Răspuns corect: A
4. Ce reprezintă managementul?
A) managementul reprezintă un complex de acţiuni desfăşurate cu scopul de a asigura nefuncţionarea normală, eficientă a colectivităţilor umane organizate (întreprinderi, instituţii publice, organizaţii politice, unităţi de învăţământ) în ansamblul lor cât şi a fiecărei verigi structurale componente;
B) managementul reprezintă un complex de acţiuni desfăşurate cu scopul de a asigura funcţionarea normală, eficientă a colectivităţilor umane organizate (întreprinderi, instituţii publice, organizaţii politice, unităţi de învăţământ) în ansamblul lor cât şi a fiecărei verigi structurale componente;
C) managementul reprezintă un complex de acţiuni desfăşurate cu scopul de a asigura funcţionarea normală, neeficientă a colectivităţilor umane organizate (întreprinderi, instituţii publice, organizaţii politice, unităţi de învăţământ) în ansamblul lor cât şi a fiecărei verigi structurale componente.
Răspuns corect: B
5. Arătaţi ce reprezintă obiectivul, ca şi concept ce arată cum se organizează un sistem.
A) obiectivul reprezintă principiul organizator al oricărei structuri şi răspunde la întrebarea “Ce vrem?”;
B) obiectivul răspunde la întrebarea “Cum?” şi arată modalitatea de transformare a resurselor în vederea atingerii obiectivului stabilit;
C) obiectivul decurge din imperativul “Cât mai bine”.
Răspuns corect: A
6. Precizaţi ce este adaptabilitatea, ca şi concept ce corespunde unor proprietăţi generale ale sistemelor şi ne arată cum funcţionează un sistem.
A) adaptabilitatea este instrumentul prin care se materializează mijloacele necesare pentru realizarea obiectivului propus;
B) adaptabilitatea este capacitatea unui sistem de a-şi păstra stabilitatea (de a nu se strica) atunci când asupra sa acţionează perturbaţii exterioare;
C) adaptabilitatea înseamnă integrarea într-o structură mai largă.
Răspuns corect: B
7. Ce reprezintă verificarea, ca şi concept ce este legat de conducerea sistemului?
A) verificarea este operaţia prin care se constată dacă modelul este corect, dacă el corespunde scopului propus;
B) verificarea priveşte urmărirea îndeplinirii obiectivelor decizionale, implementarea acestora potrivit succesiunii fazelor din planul stabilit;
C) verificarea constă în alegerea uneia din variantele descrise.
Răspuns corect: A
8. Ce reprezintă controlul, ca şi concept ce este legat de conducerea sistemului?
A) controlul este operaţia prin care se constată dacă modelul este corect, dacă el corespunde scopului propus;
B) controlul priveşte urmărirea îndeplinirii obiectivelor decizionale, implementarea acestora potrivit succesiunii fazelor din planul stabilit;
C) controlul este instrumentul prin care se materializează mijloacele necesare pentru realizarea obiectivului propus.
Răspuns corect: B
9. După unii autori, în procesul de conducere:
A) nu ne confruntăm cu probleme;
B) ci cu un număr nelimitat de situaţii problematice;
C) ambele variante de răspuns enumerate anterior.
Răspuns corect: C
10. Arătaţi ce se urmăreşte prin analiza problemelor tip abatere.
A) prin analiza problemelor tip abatere se urmăreşte să se descopere cauza (cauzele) necunoscută(e) care produce abaterea de la mersul firesc preconizat (obiectivele propuse);
B) prin analiza problemelor tip abatere se urmăreşte să se identifice factorii care pot determina optimizarea unei activităţi anterior proiectate şi care se desfăşoară normal, dar care este susceptibilă de ameliorare;
C) prin analiza problemelor tip abatere se stabilesc modurile de acţiune adecvate pentru evitarea şi atenuarea efectelor nedorite.
Răspuns corect: A
...
+ încă 139 de întrebări.

Aceasta grilă este disponibilă COMPLET numai utilizând programul Nota 10(zece) Plus.
Vezi ce spun utilizatorii lui.
Vezi ce spun utilizatorii lui.

Descarcati gratuit

Programul NOTA 10 (zece)
Incarcati grilele formatate Nota 10 (zece), invatati-le, testati-va, simulati examenul.
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !