Facultatea de Geografie, Bucureşti, Anul 3, Semestrul I
1. În turism, preţurile produselor prezintă câteva trăsături distinctive, printre care nu se afla:
A) Diferenţierea, în sensul că ele se eşalonează pe o plajă foarte largă, diferenţiindu-se în timp (rezultat al caracterului sezonier al activităţii turistice) şi în spaţiu (urmare a localizării diferite a staţiunilor şi echipamentelor, în raport cu principalele elemente de atracţie - plajă, pârtie de schi, lac terapeutic etc. ).
B) Inadaptabilitatea relativă sau, altfel spus, adaptabilitatea parţială şi imperfectă la cerere, rezultat al caracterului rigid şi inelastic al cererii turistice;
C) Caracterul inflaţionist al preţurilor produselor turistice, inflaţia în turism prezentând o serie de caracteristici specifice. În acest sector, manifestările inflaţioniste deosebite ale preţurilor sunt rezultatul mecanismului de formare al lor (inflaţie prin costuri), al specificului cererii şi ofertei, al interdependenţelor turismului în economie şi al relaţiei strânse între turismul intern şi internaţional (inflaţie importată).
D) Preţurile produselor turistice au o influenţă relativ limitată asupra pieţei (în principal asupra cererii şi consumului).
Răspuns corect: B
2. Marketingul turistic prezintă o serie de particularităţi, printre care nu se regaseste:
A) Pentru a obţine eficienţa dorită în activitatea desfăşurată, agenţii economici ce-şi desfăşoară activitatea în turism trebuie să-şi sincronizeze acţiunile de-a lungul întregului proces de realizare a prestaţiei. În caz contrar, efortul făcut de una sau mai multe verigi ale lanţului de prestaţii turistice va fi influenţat, pozitiv sau negativ, de celelalte.
B) Aceiaşi importanţă o are şi sincronizarea deciziilor adoptate la nivel macroeconomic cu cele de la nivel microeconomic, specificul activităţii turistice impunând ca deciziile luate de către agenţii economici să fie susţinute de cele adoptate de organele aflate la niveluri superioare, ca de exemplu cele referitoare la orientarea investiţiilor în turism.
C) Un asemenea serviciu se comercializează în condiţii asemănătoare cu cele ale bunurilor de consum cu durată lungă de întrebuinţare
D) Aplicarea marketingului în turism nu este posibilă fără luarea în considerare a sezonalităţii, aceasta reprezentând o componentă esenţială a eficienţei activităţii turistice, practic toate deciziile fiind afectate de sezonalitate.
Răspuns corect: C
3. Conceptul de distributie nu se refera la:
A) reteaua de unitati in care urmeaza a se intalni prestatorul de servicii turistice si consumatorul;
B) unitatile de cazare
C) traseul pe care “oferta potentiala” il parcurge pana ajunge la consumatorul final (turistul) avand drept final vanzarea anticipata a prestatiei turistice. Acesta alcatuieste de fapt canalul de distributie;
D) deplasarea, in cele mai multe cazuri, a prestatorului de servicii turistice catre consumator; de mentionat insa ca exista cazuri cand consumatorul se deplaseaza la prestator, deplasare care se poate realiza chiar fara prezenta fizica a acestuia, prin intermediul unor mijloace de comunicatie.
Răspuns corect: B
4. Care forma de distributie nu o intalnim?
A) Distributia selectiva presupune selectionarea unui numar limitat de agenti (intermediari) distribuitori. In acest caz, firma turistica poate controla mai bine segmentele de piata carora li se adreseaza produsele sale, realizand si un cost mai scazut al distributiei;
B) Distributia intensiva presupune organizarea si utilizarea unui numar mai mare de unitati de distributie, care asigura vanzarea produsului turistic al unui ofertant.
C) Distributia exclusiva implica utilizarea retelei de distributie a unui singur intermediar pe o anumita piata sau arie geografica;
D) distributia extensiva
Răspuns corect: D
5. Printre strategiile retelei de distributie nu se regaseste:
A) gradul de dezvoltare a retelei – pricipalele alternative fiind dezvoltarea retelei, limitarea voluntara a acesteia sau restrangerea retelei;
B) gradul de distributie
C) gradul de concentrare, respectiv densitatea retelei intr-o anumita zona geografica – alternativele strategice fiind retea densa, retea moderata (relativa) si retea rara;
D) gradul de diferentiere a retelei obliga firma la definirea unei conduite fata de caracteristicile de baza ale retelei, existand in acest caz doua alternative: retea relativ uniforma sau retea neuniforma (diversificata).
Răspuns corect: B
6. Principalele strategii de preturi si tarife nu au in vedere:
A) strategia tarifelor forfetare (pausale, globale, “total inclus”) in care se ofera turistilor un pachet minimal de servicii obligatorii (transport, pensiune completa, excursii in cadrul sejurului etc) la un anumit nivel de confort;
B) strategia tarifelor scazute, moderate sau asa numitului “tarif de lansare” sau “tarif de impulsionare” este folosita pentru patrunderea pe o anumita piata, fiind aplicata de regula pentru un produs turistic determinat si pentru o perioada limitata de timp;
C) strategia tarifelor ridicate, practicata in cazul unei oferta exclusive sau limitate din punct de vedere concurential (ex. Delta Dunarii);
D) strategia tarifelor de oligopol
Răspuns corect: D
...
+ încă 54 de întrebări.

Aceasta grilă este disponibilă COMPLET numai utilizând programul Nota 10(zece) Plus.
Vezi ce spun utilizatorii lui.
Vezi ce spun utilizatorii lui.

Descarcati gratuit

Programul NOTA 10 (zece)
Incarcati grilele formatate Nota 10 (zece), invatati-le, testati-va, simulati examenul.
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !