Facultatea de Psihologie şi Pedagogie, Braşov
Psihologie, Anul 2, Semestrul I
Psihologie, Anul 2, Semestrul I
1. Definitia Psihologiei Învãtãrii este urmãtoarea:
A) O asimilare activã de informatie (retentie mnezicã), însotitã de achizitionarea de noi operatii si deprinderi.
B) Este acea ramura a psihologiei (componentã a sistemului stiintelor psihologice) care studiazã adaptarea la mediu si dezvoltarea psiho-comportamentalã a fiintelor vii prin învãtare.
C) Un proces de esentã informativ formativã constând în dobândirea de cãtre finnta vie a experientei proprii de viatã.
Răspuns corect: B
2. Obiectul de studiu al psihologiei invãtãrii este:
A) educatia
B) invãtarea
C) omul
Răspuns corect: B
3. Invãtarea, capacitatea de a invãta – atât a omului cât si a animalului – este una dintre cele mai remarcabile acte naturale alãturi de:
A) vointa si atentie
B) creativitate si imaginatie
C) ereditate si reproducere
Răspuns corect: C
4. Invãtarea este definitã in Dictionarul de psihologie (P.P. Neveanu) astfel:
A) ramura a psihologiei care studiazã adaptarea la mediu si dezvoltarea psiho-comportamentalã a fiintelor vii prin invãtare.
B) asimilare activã de informatie (retentie mnezicã), insotitã de achizitionarea de noi operatii si deprinderi.
C) proces psihic de intiparire, stocare si reactualizare selectiva a informatiilor
Răspuns corect: B
5. Pantelimon Golu defineste, in sens larg, invãtarea ca:
A) proces involutiv de esentã informativ-formativã, constând in dobândirea de cãtre fiinta vie – intr-o manierã inactivã, neexplorativã – a experientei proprii de viatã si pe aceastã bazã, in modificarea selectivã si sistematicã a conduitei, in ameliorarea si perfectionarea ei necontrolatã si discontinuã sub influenta actiunilor variabile ale mediului ambiant.
B) proces evolutiv de esentã informativ-formativã, constând in dobândirea de cãtre fiinta vie – intr-o manierã activã, explorativã – a experientei proprii de viatã si pe aceastã bazã, in modificarea selectivã si sistematicã a conduitei, in ameliorarea si perfectionarea ei controlatã si continuã sub influenta actiunilor variabile ale mediului ambiant.
C) proces psihic de însemnãtate centralã în reflectarea realului.
Răspuns corect: B
6. In sens restrâns P. Golu dã conceptului de invãtare semnificatia:
A) invatarii autonome
B) invatarii sociale
C) invãtãrii scolare
Răspuns corect: C
7. Printre aspectele caracteristice invãtarii scolarã se numara si urmatoarea:
A) se desfãsoarã intr-un cadru neorganizat - in institutii de instruire si educatie.
B) este orientatã in directia asimilãrii sistemelor de cunostinte si deprinderi elaborate social - istoric, in vederea formãrii, dezvoltãrii si consolidãrii structurilor psihice particulare (cognitive, afective, motivationale, volitive) ale personalitãtii angajate social.
C) este proces evolutiv de esentã informativ-formativã, constând in dobândirea de cãtre fiinta vie – intr-o manierã activã, explorativã – a experientei proprii de viatã si pe aceastã bazã, in modificarea selectivã si sistematicã a conduitei, in ameliorarea si perfectionarea ei controlatã si continuã sub influenta actiunilor variabile ale mediului ambiant.
Răspuns corect: B
8. Invãtarea scolarã este:
A) activitatea neintentionatã, neprogramatã, de asimilare, dobândire a cunostintelor teoretice, formarea deprinderilor motorii si intelectuale de cãtre cursant pe baza predãrii, studiului independent si lucrului pe echipe (in grup).
B) proces evolutiv de esentã informativ-formativã, constând in dobândirea (receptionarea, stocarea si valorificarea internã) de cãtre fiinta vie – intr-o manierã activã, explorativã – a experientei proprii de viatã si pe aceastã bazã, in modificarea selectivã si sistematicã a conduitei, in ameliorarea si perfectionarea ei controlatã si continuã sub influenta actiunilor variabile ale mediului ambiant.
C) activitatea intentionatã, programatã, organizatã, de asimilare, dobândire a cunostintelor teoretice, formarea deprinderilor motorii si intelectuale de cãtre cursant pe baza predãrii, studiului independent si lucrului pe echipe (in grup).
Răspuns corect: C
9. Invãtarea, ca activitate organizatã si dirijatã relevã dubla ei caracteristicã:
A) pe de o parte este un proces antisocial, iar pe de altã parte este un proces individual.
B) pe de o parte este un proces social, iar pe de altã parte este un proces individual.
C) pe de o parte este un proces social, iar pe de altã parte este un proces de grup.
Răspuns corect: B
10. Unul dintre argumentele afirmatiei cã invãtarea este un proces social este:
A) rezultatele invãtãrii depind de interesele, tendintele, preocupãrile, inclinatiile, aspiratiile, individului.
B) reprezintã rezultatul unui efort personal de integrare, organizare in propriul sistem de cunostinte si deprinderi al noilor achizitii.
C) reprezintã acumularea valorilor culturale ale umanitãtii, a unei experiente sociale.
Răspuns corect: C
...
+ încă 90 de întrebări.

Aceasta grilă este disponibilă COMPLET numai utilizând programul Nota 10(zece) Plus.
Vezi ce spun utilizatorii lui.
Vezi ce spun utilizatorii lui.

Descarcati gratuit

Programul NOTA 10 (zece)
Incarcati grilele formatate Nota 10 (zece), invatati-le, testati-va, simulati examenul.
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !