Facultatea de Psihologie şi Pedagogie, Braşov
Psihologie, Anul 2, Semestrul I
Psihologie, Anul 2, Semestrul I
1. Conţinutul conceptului de sănătate mintală este determinat de:
A) calitatea raportului personalitate-mediu
B) dezvoltarea relaţiilor de producţie şi a mijloacelor tehnologice
C) noile sisteme medicale şi de asistenţă socială care previn afecţiunile psihice
D) dezvoltarea mijloacelor de mass-media şi a reţelelor informaţionale
Răspuns corect: A
2. Adaptarea este o permanentă schimbare a eforturilor cognitive şi comportamentale care organizează specific cerinţele interne pentru a administra cererile externe şi/sau interne pentru a:
A) preveni scăderea sau epuizarea resurselor persoanei
B) mări rezistenţa persoanei la stres emoţional şi somatic
C) creşte toleranţa la frustrare
D) îmbunătăţi comunicarea atât cu persoanele aflate mai sus în ierarhia socială cât şi cu egalii
Răspuns corect: A
3. Meyer A va defini boala mintală ca o adaptare greşită, insuficientă sau inadecvată. Acest punct de vedere va fi susţinut şi de:
A) neuropsihobiologie
B) psihanaliză
C) comportamentalism
D) psihiatria transculturală
Răspuns corect: B
4. Pârghia de acţiune a mediului asupra formării personalităţii este:
A) educaţia
B) adaptarea
C) frustrarea
D) compensarea
Răspuns corect: A
5. Care din următoarele perioade de dezvoltare este cea mai lungă:
A) faza orală
B) faza anală
C) faza falică
D) faza latentă
Răspuns corect: D
6. Care din cele patru perioade majore în dezvoltarea intelectuală descrisă de Jean Piaget este cea mai scurtă:
A) preoperaţională
B) senzorio-motorie
C) perioada operaţiilor concrete
D) perioada operaţiilor formale
Răspuns corect: B
7. Conform teoriei eriksoniene oamenii trec prin mai multe stagii de dezvoltare psihosocială iar în fiecare stagiu există o criză şi o dezvoltare unică. Câte stagii a descris autorul american?
A) trei
B) şase
C) opt
D) nouă
Răspuns corect: C
8. Succesiunea etapelor de dezvoltare eriksoniană este expusă pe scurt, după cum urmează, menţionându-se caracterul dominant sau criza specifică de maturitate, care apare specific în timpul fiecărei etape Care din etapele enumerate nu corespunde ordinii cronologice?
A) etapa oral-senzorială: încredere/ neîncredere
B) etapa muscular-anală: autonomie/ ruşine şi nesiguranţă
C) stadiul de latenţă: hărnicie, perseverenţă/ inferioritate
D) etapa locomotor-genitală: iniţiativă/ vinovăţie
Răspuns corect: C
9. Succesiunea etapelor de dezvoltare eriksoniană este expusă pe scurt, după cum urmează, menţionându-se caracterul dominant sau criza specifică de maturitate, care apare specific în timpul fiecărei etape Care din etapele enumerate nu corespunde ordinii cronologice?
A) etapa pubertăţii şi adolescenţei: identitatea ego-ului/ confuzie de rol
B) etapa tinereţii timpurii: intimitate/ izolare
C) etapa maturităţii: integritatea ego-ului/ disperare
D) etapa adultă propriu-zisă: (pro)creaţie/ stagnare
Răspuns corect: C
10. Jaspers K consideră conştiinţa egoului ca având mai multe subfuncţii. Care din acestea nu corespunde viziunii originale a autorului?
A) sentimentul conştiinţei activităţii
B) o conştiinţă a unităţii
C) conştiinţa identităţii
D) conştiinţa deţinerii de conţinuturi generale si particulare specifice conştiinţei
Răspuns corect: D
...
+ încă 122 de întrebări.

Aceasta grilă este disponibilă COMPLET numai utilizând programul Nota 10(zece) Plus.
Vezi ce spun utilizatorii lui.
Vezi ce spun utilizatorii lui.

Descarcati gratuit

Programul NOTA 10 (zece)
Incarcati grilele formatate Nota 10 (zece), invatati-le, testati-va, simulati examenul.
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !