Facultatea de Psihologie şi Pedagogie, Braşov
Psihologie, Anul 3, Semestrul II
Psihologie, Anul 3, Semestrul II
1. Personalitatea este definita ca:
A) o configuratie multipla si instabila de insusiri psihice definitorii pentru o persoana;
B) o configuratie unica si instabila de insusiri psihice definitorii pentru o persoana;
C) o configuratie unica, relativ stabila de insusiri psihice care sunt definitorii pentru o persoana si ii confera individualitatea.
Răspuns corect: C
2. Teoriile tipologice ale personalitatii pun accentul pe:
A) presupunerea ca personalitatea unui om este un complex de trasaturi sau moduri caracteristice de comportament;
B) clasificarea indivizilor in functie de tipuri de personalitate;
C) o descriere a modurilor de comportament, percepere, gandire caracteristice pentru o persoana.
Răspuns corect: B
3. Testele de personalitate pot fi:
A) directe
B) indirecte
C) proiective
D) A+B+C
Răspuns corect: D
4. Testele directe de personalitate se adreseaza:
A) comportamentului observabil;
B) intregii personalitati;
C) aspectelor inconstiente.
Răspuns corect: A
5. Chestionarul de personalitate este:
A) orice instrument psihologic folosit in evaluarea personalitatii
B) un set de intrebari-itemi care se refera la o tema (aspect al personalitatii) sau un grup de aspecte invecinate acesteia;
C) un instrument de evaluare standardizat;
D) B+C
Răspuns corect: D
6. Trasatura de personalitate poate fi definita astfel:
A) orice aspect care are o influenta cauzala asupra unui fenomen psihic;
B) o descriere a modurilor de comportament, percepere, gandire caracteristice pentru o persoana;
C) o dispozitie sau caracteristica subiacenta care poate fi folosita ca o explicatie pentru regularitatile sau aspectele consistente ale comportamentului unei persoane.
D) B+C
Răspuns corect: D
7. Factorul de personalitate este:
A) orice aspect care are o influenta cauzala asupra unui fenomen psihic;
B) identic cu trasatura de personalitate;
C) complementar unei trasaturi de personalitate.
Răspuns corect: A
8. Scopul unei analize de item este:
A) evaluarea gradului de dificultate a unui test;
B) evaluarea fidelitatii fiecarui item din care este construit un test sau chestionar;
C) evaluarea validitatii fiecarui item din care este construit un test sau chestionar.
D) B+C
Răspuns corect: D
9. Limita principala a chestionarelor de personalitate consta in faptul ca:
A) incearca sa cuantifice ceea ce este de necuantificat (psihismul viu);
B) marea ambiguitate a raspunsurilor;
C) formularea unor raspunsuri specificate.
Răspuns corect: A
10. Chestionarul Gaston Berger evalueaza temperamentul pe baza dimensiunilor:
A) extraversie – introversie
B) activitate – non-activitate
C) emotivitate – non-emotivitate
D) B+C
Răspuns corect: D
...
+ încă 190 de întrebări.

Aceasta grilă este disponibilă COMPLET numai utilizând programul Nota 10(zece) Plus.
Vezi ce spun utilizatorii lui.
Vezi ce spun utilizatorii lui.

Descarcati gratuit

Programul NOTA 10 (zece)
Incarcati grilele formatate Nota 10 (zece), invatati-le, testati-va, simulati examenul.
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !
In plus, daca nu gasiti grilele rezolvate pentru examene, puteti opta pentru accesul la baza de date Nota 10 (zece) de grile rezolvate, facand upgrade la programul Nota 10+ !